KERETA BAU HARUM SEPERTI BARU KELUAR SHOWROOM DENGAN LAKUKAN CARA NI. RUGI TAK CUBA..

07:14



Kereta bau busuk? Kami nak ajarkan satu cara untuk memastikan kereta anda sentiasa wangi malah tak salah rasanya jika untuk mengatakan bau yang dihasilkan adalah sama seperti baru keluar dari showroom.
Kebiasaannya perihal mengenai kereta hanya melibatkan golongan lelaki, malah ada yang sanggup menghabiskan sejumlah wang yang banyak semata-mata untuk memastikan keadaan kereta mereka sentiasa berada di dalam keadaan tip-top tidak kira di dalam mahupun di luar.
Terima kasih kepada pengguna instagram, Ahmad Aizatnur Zakaria yang sudi berkongsi tips bagi mengekalkan bau asal, semulajadi sebuah kereta. Bahan yang digunakan pula adalah murah dan sentiasa berada di dalam rumah kita. Tak salah mencuba bukan? Berikut adalah cara-cara yang ditunjukkan olehnya:
Sediakan 1 bekas plastik. Ambil 1 getah gelang.Ambil sehelai kertas tisu.Satu sudu besar kopi.
Letak dalam bekas, tutup dengan tisu dan ikat dengan getah lalu simpan di bawa kerusi kereta anda. Sifat kopi menghilangkan bau. Boleh juga diganti dengan hirisan daun pandan.
Insyaallah, kita terhindar dari pemakaian pewangi sintetik kimiawi yang dapat merosak paru-paru dan jimat ratusan ringgit per tahun utk membeli pewangi kereta.Selamat mencuba dan jangan sekali kali tukar kopi dengan serbuk teh kerana lain baunya nanti!

TIP SIAP SIDAI KAIN 15 MINIT, SEMUA MAK-MAK MAMPU BUAT..

Kalau cerita pasal kain, setiap hari tak akan pernah habis. Dah siap sidai kain, berlipat pula belum selesai. Sudahnya kain berlonggok dalam bakul macam bukit!
Itu adalah situasi yang selalu berlaku di rumah bila mak-mak sekarang buat banyak kerja, walau pun dia seorang suri rumah.
Dan bukan orang yang sudah berkahwin sahaja, yang bujang pun sama. Bila ada tetamu datang, tergocoh-gocoh sembunyikan bakul-bakul dalam bilik tidur.Haa… untuk mudahkan kerja rumah tangga, mak-mak boleh ikut cara Puan Ilidayana Sudirman ini.
Ok, mesin basuh ili 7kg je. Kalau korang punya lebih banyak, sila gandakan ikut nisbah la…Simple je, syaratnya…

1. Strategi

Serang pakaian kecik-kecik dulu, macam cik sotong, stokin, sapu tangan. Masa keluarkan dari mesin basuh lagi kita dah sorting. Cara ili, sangkut di tangan. Rujuk gambar. Tu semua suar kecik dak sarah, stok 3 hari je tu. Sampai kat ampai, yang ni ili settle sepit dulu.

2. Set masa

ili selalu gunakan cerita kat tv yang best, masa iklan berdesup ili siapkan sidai. Iklan kat TV3 dalam 7-8 minit, pastu sarah akan tolong jerit : ibu, cerita dah start!! Jadi ili pun cam exercise gak la kan sebab pegi balik 2 kali.

Tip Lipat Kain:


  1. Buat bakul masing-masing, contoh kalau ada anak 5… maka sila sediakan 5 buah bakul untuk diorang.
  2. Sambil tengok TV, sambil lipat kain.
  3. Mulakan lipat kain yang besar dulu, barulah nampak kain bertimbun tu mula sikit.
  4. Kena biasakan anak melipat baju sendiri walau baru sekolah rendah
Apa pun semuanya dari belah pihak mak ayah ya, kalau anda sendiri pun suka longgokkan baju dalam bakul maka jangan pelik anak pun jenis tak suka lipat baju!

Artikel Terkait

Next Article
« Prev Post
Previous Article
Next Post »
Penulisan markup di komentar
  • Untuk menulis huruf bold gunakan <strong></strong> atau <b></b>.
  • Untuk menulis huruf italic gunakan <em></em> atau <i></i>.
  • Untuk menulis huruf underline gunakan <u></u>.
  • Untuk menulis huruf strikethrought gunakan <strike></strike>.
  • Untuk menulis kode HTML gunakan <code></code> atau <pre></pre> atau <pre><code></code></pre>, dan silakan parse kode pada kotak parser di bawah ini.

Disqus
Tambahkan komentar Anda

No comments